رمز و راز موفقیت در کنکور
ممنون از اینکه برای تغییر بلاگ راهنمایمون کردید،ممنون از اینکه دوست داشتید ما رو ببینید،ممنون ازتون که ما رو تنها نذاشتید.که راهنمایمون نکردید،دوست نداشتید ما رو ببینید...ولی ممنون.گفتم که یه موقعی میام و میگم:
كی برام مونده كه با دست محبت روی سينم بفشارد عشق و شادی
از بقیه دوستام هم گله ندارم چون می دونم الآن موقع امتحانات هست و مشکلات و گرفتاریهای همیشگی رو هم باید بهش اضافه کرد،امیدوارم تو امتحانات بترکونید.
اینو بدونید که همتون رو دوست دارم.
شاید این مهم ترین مطلبی باشه که تو این آپ مینویسم! سوال اصلی: چه معیار ها و فاکتور هایی برای موفقیت در کنکور نیاز است؟ جواب: به نظر بنده و با توجه به تجربیاتم ، فاکتورهای موفقیت در کنکور را میتوان در ۴ مورد خلاصه کرد: ۱) دانش ۲) دقت ۳) سرعت عمل ۴) روحیه. دانش شما تمامی اطلاعات شما نسبت به مراجع کنکور می باشد. در واقع وقتی شما مفهوم حد را می آموزید در حقیقت تنها دانش شما افزایش یافته است. برای تقویت فاکتور دانش نیاز به مطالعه و حضور مفید در کلاس های درس می باشد. فاکتور بعدی دقت شماست.دقت شما نشان دهنده حضورذهن شماست.و سرعت عمل نیز به مفهوم فرایند حل مساله در کوتاه ترین زمان ممکن اتلاق می شود. برای تقویت این دو فاکتور یک راه بیشتر ندارید: تمرین زیاد. شما باید آنقدر مثال ، تمرین و تست کار کرده باشید که در مبحث مورد نظر خود متبحر شده باشید. اما فاکتور چهارم روحیه یشماست که به نظر من اکثر افراد در کنکور از این حیث ضرر می کنند. فردی در کنکور موفق است که چهار عامل بالا را با هم داشته باشد. یعنی هم دانشش در سطحی قابل قبول باشد ، هم سرعت عمل و دقت داشته باشد و بتواند بر اعصاب خود نیز مسلط باشد. چه بسیارند افرادی که دانشی بسیار بالا دارند اما سرعت عمل کافی و روحیه ی بالایی ندارند. این گونه افراد که بسیار نیز هستند هیچ گاه به نتیجه ی مطلوب خویش نخواهند رسید. شما اگر بتوانید هر چهار فاکتور ذکر شده را به صورت متعادل رشد دهید موفق خواهید بود ۱۰۰% شک نکنید.
