زولبیا

مواد لازم (برای 4 نفر):
| نشاسته | ۵۰۰ گرم |
| ماست | ۱۵۰ گرم |
| شکر | ۲۰۰ گرم |
| روغن | به میزان لازم |
| گلاب | ۲ تا ۳ قاشق |
طرز تهيه :
نشاسته را در ماست حل کرده و از صافی رد می کنيم تا صاف و بدون گلوله شود. سپس آرد را اضافه کرده و مخلوط می نماييم . مايه را يکی دو ساعت می گذاريم بماند. روغن مايع فراوان را داغ می کنيم و بعد مايه را در قيف مخصوص ريخته و به شکل خطوطی دايره وار در روغن داغ شده می ریزیم.در صورتيکه زولبيا خوب پف نکرد جوش شيرين را با مايه مخلوط می کنيم.به همين ترتيب زولبيا را آماده می کنيم و دو طرف آن را سرخ می کنيم و بلا فاصله در شربت زولبيا می اندازيم.
+ نوشته شده در شنبه بیست و چهارم شهریور ۱۳۸۶ ساعت توسط ایندو (iN2)
|